Известие

Collapse
No announcement yet.

МУ бензин vs МУ газ. (МУ- модул за управление)

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • МУ бензин vs МУ газ. (МУ- модул за управление)

    Проблема е следният. От известно време периодично колата ми (156-1.8ТS `99г.) скапва работата си на бензин, пали и гасне веднага, когато най-накрая запали оборотите са ниски, до 3К оборота е пълен труп, мирише на суров бензин, гърми в колекторите. Два пъти влиза в сервиза, като вторият път седя няколко дни за да може майстора да провери абсолютно всичко по двигателя. При проверка на елкона грешки няма никакви, когато датчика на оборотомера се завърти на 45 градуса работата на бензин се оправя, но се скапва на газ. Като казвам проверка по двигателя това включва абсолютно всичко, температурни датчици, дебитомер, ламбда, свещи, дюзи, ......и т.н. всичко и е ОК, но не върви. Най- накрая последва ресет на компа и двигателя стана часовник, пали от четвърт, върви в целият диапазон на оборотите, кърти асфалта. На газ също. След 200 км. проблемите почват пак, отново в сервиза и отново проверки. Майстора обаче ми казва, че при проверката когато двигателя работи на газ ламбда емулатора на ГИ (бил вграден) дава нереални стойности. Отново ресет и 400 км само на бензин без никакви проблеми, включвам ГИ и след 200 км отново същият проблем. Майстора ме праща при газаджиите за да им кажа че газовият МУ има проблем, според него с някой от елементите на платката. Отивам при газаджиите, те се хилят и ми казват да отида отново при другият си майстор да ресетне отново компа и без да я карам на газ да отида да настроят ГИ. Това ще стане в понеделник, но бензинджията и той се хили и ми казва, че ще го направи, но софта на МУ пак щял да се омаже защото проблема не бил до настройките на ГИ............Какво мислят форумните специалисти по темата. Само да ви кажа, че в Пловдив ГИ BiGas оправят само на едно място, а майстора на колата ми се ползва с отлично реноме сред собствениците на италиански автомобили.
    SUBARU OUTBACK 2.5i MY06

  • #2
    Имаш нужда от нова настройка на ГИ.

    P.S. Какво е това съкращение МУ?
    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
      Имаш нужда от нова настройка на ГИ
      +1 за това

      И какво разбира твоят майстор под израза че нее от настройки а от нещо скапано (явно хардуерно). Тея Бигас ГИ не са ли с турски изпарител,ако е така гаранция че и мапсензора ти е ефтин и оттам немогат да ти направят финни настройки на газовата и да ти изравнят времената на впръскване на газовият комп с тези на бензиновият,без да дава преобогатена смес като бачка на газ (особено на празен ход)
      EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
      EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
      NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

      Comment


      • #4
        +1 за ревизия и настройка на ГИ, щом колата си работи добре на бензин....
        Щом пали трудно и мирише на бензин = бедна смес(при работа на газ)....
        Last edited by Spunky; d.m.y г., 19:10.
        Alfa Romeo 147, 1.6 - 120hp (ГИ - Emer Frank Plus OBD)

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
          Имаш нужда от нова настройка на ГИ.

          P.S. Какво е това съкращение МУ?
          Благодаря, аз обаче исках да си изясня как така компа на газта омазва софта на компа на колата?

          ---------- Post added at 19:43 ---------- Previous post was at 19:37 ----------

          Първоначално публикувано от don_pepone Покажи съобщение
          +1 за това

          И какво разбира твоят майстор под израза че нее от настройки а от нещо скапано (явно хардуерно). Тея Бигас ГИ не са ли с турски изпарител,ако е така гаранция че и мапсензора ти е ефтин и оттам немогат да ти направят финни настройки на газовата и да ти изравнят времената на впръскване на газовият комп с тези на бензиновият,без да дава преобогатена смес като бачка на газ (особено на празен ход)
          Бъркаш колега, БиГас е една доста качествена и скъпа италианска марка. Иначе какво е искал да каже майстора изобщо не знам. Нищо не разбирам от газови компютри
          SUBARU OUTBACK 2.5i MY06

          Comment


          • #6
            Накратко казано,гърмене в колектора означава Бедна смес. За да става така,значи като обърне на газ и ламбдата ти засича богата смес и компа (бензиновия) се опитва да я обедни но не може и дава грешка и забива в богата смес и в опит да я обедни и сутрин като запалиш на студен двигател и компа си седи забил в опит да я обедни и става така.
            EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
            EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
            NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от don_pepone Покажи съобщение
              Накратко казано,гърмене в колектора означава Бедна смес. За да става така,значи като обърне на газ и ламбдата ти засича богата смес и компа (бензиновия) се опитва да я обедни но не може и дава грешка и забива в богата смес и в опит да я обедни и сутрин като запалиш на студен двигател и компа си седи забил в опит да я обедни и става така.

              Ъъъъ не схванах много, но компа не отчита никакви грешки по принцип.
              SUBARU OUTBACK 2.5i MY06

              Comment


              • #8
                Ами кажи на газаджията да ти направи така колата че газовите времена да са колкото бензиновите в същото време ламбда сондата да си отчита нормална смес като работи на газ. Ако ти спази това колата няма да има проблеми
                EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
                EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
                NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от BLUE1 Покажи съобщение
                  .... Отивам при газаджиите, те се хилят и ми казват да отида отново при другият си майстор да ресетне отново компа и без да я карам на газ да отида да настроят ГИ. Това ще стане в понеделник, но бензинджията и той се хили и ми казва, че ще го направи, но софта на МУ пак щял да се омаже защото проблема не бил до настройките на ГИ.............
                  Това е решението. Ресет на бенз комп, караш няколко дни на бензин да се адаптира и отиваш на газаджия / пак на бензин / да ти настроят ГИ. И както каза колегата инжекторните времена на газ и бензин трябва да се настроят почти еднакви. За да се настрои ГИ трябва да работи перфектно на бензин.
                  Аз съм почти 70к на Бигас, проблеми никакви.
                  ПП Роби я прави, / аз си правя разни експерименти с нея, но явно е дуракоустойчива ..../
                  Last edited by svetlastf; d.m.y г., 15:34.
                  Alfa Romeo 1.8 TS `98
                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    За обяснението как ГИ бърка бензиновия.
                    Първо да поясня. ГИ е пряко свързан с бензиновия компютър на колата(времената на инжекторите на бензин, които от своя страна се определят от датчиците по бензиновата уредба- Ламбди, Дебитомер, работна температура и т.н.).
                    Ламбда сондите отчитат стойности(напрежение) спрямо, което изграждат горивната карта на автомобила. Интервала на работа на ламбдата, по която внася корекциите е от 0,85 до 1,25. Спрямо тях се определя Short/Long Trimo-вете(бензиновите времена или по просто впръскването на горивото).От 0,85 почва богата смес, 1 се приема за оптимална горивна смес и след това бедна.
                    Ако колата работи дълго време на бедна смес(на газ) Корекциите отиват към 1,25, а ако превишат 1,25 колата записва бедна смес(светва чека), защото излиза извън лимита на корекции. Респективно и за богата.
                    Тъй като колата пали на бензин, а горивната карта вече се е адаптирала за работа на газ(това става след около 50тина км каране), при запалване колата започва да се чуди, какво става, почва да мирише на бензин(защото бензиновите времена по които се определя и работата на газ са вече по-големи, тоест впръскват повече гориво).
                    Ако колата я покараш 50тина километра само на бензин, горивната карта ще се самоадаптира отново и няма да има проблем с работа на бензин и с паленето, но в момента в който минеш пак на газ пак ще отиде по дяволите.
                    Ето защо е много важно настройките на газовия да са приблизителни с тези на бензиновия. Тоест и при работа на газ и на бензин, корекциите да са примерно с 5 % отклонения от 1(0,95-1,05).
                    Alfa Romeo 147, 1.6 - 120hp (ГИ - Emer Frank Plus OBD)

                    Comment


                    • #11
                      Според мен си в лека грешка относно диапазона на работа на сондата и еквивалента на волтажа и състоянието на сместта (бедна богата).
                      За пример ще ти дам ,че като си на скорост и си пуснал газта колата е вт.нар. ППХ (принудителен празен ход) и ЕКУ-то спира подаването на гориво към мотора,тогава ако си измериш ламбда стойностите (непрежението) ще видиш че падакъм нула и после става отрицателно ,което означава товално бедна смес или казано иначе минава само въздух.
                      EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
                      EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
                      NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

                      Comment


                      • #12
                        Благодаря за разясненията. В понеделник сутринта ще я закарам да бензинджията да ресетне компа, и вероятно още следващият ден ще я закарам на газаджия тъй като минавам над 50 км на ден. В момента колата пали трудно на бензин, като обърне на газ се оправя, но само докато достигне нормалната температура на двигателя. После усещам, че при нормално каране привидно всичко е добре, но почна ли да я натискам всъщност мотора е мъртвец особено в ниските обороти, ако е пуснат и климатика си е жив труп. Обръщам на бензин и е същата работа.
                        SUBARU OUTBACK 2.5i MY06

                        Comment


                        • #13
                          Единият говори за ламбда сонда интегратор, другият - за сигнала от ламбда сондата. Ще объркате тотално човека. При настройка като се гледа лабда сонда интегратора се получава супер. Само, че на газ трудно ще го направиш ЛСИ да е само в обхвата от 0.95 до 1.05.
                          Колкото до времето за отваряне на газовите дюзи - то зависи от диаметъра на дюзите и от други фактори така, че не може винаги да го правите колкото на бензиновите. Трябва да е повече
                          (Това го написа приятел газаджия вместо мен)

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от don_pepone Покажи съобщение
                            Според мен си в лека грешка относно диапазона на работа на сондата и еквивалента на волтажа и състоянието на сместта (бедна богата).
                            За пример ще ти дам ,че като си на скорост и си пуснал газта колата е вт.нар. ППХ (принудителен празен ход) и ЕКУ-то спира подаването на гориво към мотора,тогава ако си измериш ламбда стойностите (непрежението) ще видиш че падакъм нула и после става отрицателно ,което означава товално бедна смес или казано иначе минава само въздух.
                            Да забравих да допълня. Когато колата е в Deceleration mode. Тоест когато се отнема газта в движение(на скорост или се ползва "моторна спирачка"). Така наречения Engine Load или вакума или там точно как се казва, пада под 20%. В такъв случай, параметрите от Ламбда сондата не играят абсолютно никакво, значение, тоест те не се взимат при определянето на горивната карта на автомобила, дори и OBD газовите инжекциони имат граници, под която не взимат данните от сондите (Load treshold).
                            За бензиновите двигатели мисля, че около 24% Engine Load е мотора при празен ход, а при deceleration - под 20%

                            Иначе да колегата PinkPanter спомена, че има разлика между волтаж на Ламбда сонда и Интегратор. Второто се определя на база на първото + няколко други фактора, като по-горе споменатото. А този интегратор служи за адаптиране на горивната карта на автомобила.

                            Също е почти невъзможно да се изравнят бензиновите с газовите времена тъй като двете горива са напълно различни.

                            И да допълня за колегата BLUE1. Не е нужно да ходиш, да ти резетват бензиновия комп. Просто вадиш клемите на акумулатора за 1-2 часа и си готов
                            Last edited by Spunky; d.m.y г., 12:58.
                            Alfa Romeo 147, 1.6 - 120hp (ГИ - Emer Frank Plus OBD)

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от PinkPanter Покажи съобщение
                              ....Колкото до времето за отваряне на газовите дюзи - то зависи от диаметъра на дюзите и от други фактори така, че не може винаги да го правите колкото на бензиновите. Трябва да е повече
                              (Това го написа приятел газаджия вместо мен)
                              Вярно е , че времената на отваряне на газовите дюзи са по-големи от тези на бензиновите.
                              По правилно е да се каже така да се настрои ГИ, че при превключване на газ и бензин инжекторните времена на бензин да не се променят.
                              Alfa Romeo 1.8 TS `98
                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X